Brouwerij Het Nest

Logo Brouwerij Het NestDe historiek van Brouwerij Het Nest start in 2000 met de oprichtiging van een besloten bierproefclub. De bierproefclub heette toen nog “de Orde van de Zatte Mus” met als logo twee mussen met een biertje in hun Nest. 15 jaar en vele brouwsels later, is de kleine club uitgegroeid tot een volwaardige én uiterst succesvolle brouwerij. 

Eind 2006 werden de eerste amateurbrouwsels gemaakt. Met vallen en opstaan werden er vanaf dan op regelmatige tijdstippen biertjes gebrouwen, met als primeur de Festivaltripel, later omgedoopt tot Schuppenboer. Omdat alle leden allemaal uit de Turnhoutse regio afkomstig zijn, was de link met speelkaarten een evidente keuze. Het werd al snel duidelijk dat deze keuze leidde tot een grote herkenbaarheid en populariteit van de bieren. Bovendien was het ook de ideale kapstok om de volgende brouwsels van een unieke naam te voorzien.

Na de Schuppenboer en Hertenheer volgden de Schuppenaas, de Kleveretienen als laatste in de rij de Koekendam. Hiermee werd de ambitie om een ‘Grote straat’ op de markt te brengen, in 2014 waargemaakt. Van een aantal van deze bieren brouwden ze ook enkele speciale versies. Zo geeft een aantal maanden rijping op houten vaten een uitzonderlijke smaak aan de Schuppenboer Whisky Barrel Aged. Ook de Dead mans Hand is een unieke creatie die je zeker geproeft moet hebben. Het is een gitzwart bier met gebrande mout en een hoog alcoholpercentage (10% alc.vol.). Een echte Russian Imperial Stout. 

De bieren van Het Nest doen het overal goed en er werden al verschillende nationale en internationale prijzen gewonnen.

Ontdek alle producten van Brouwerij Het Nest

Producten in de kijker

  1. Dead Man's Hand fles 33cl
    Dead Man's Hand fles 33cl
    € 2,08
    Tijdelijk niet op voorraad
    Meer informatie

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden van al onze laatste acties.