Verzending & Levering

Verzending & Levering

Prik&Tik werkt voor de verzendingen samen met Transforce & bpost. Je kan kiezen voor levering op een adres naar keuze, in een bpost afhaalpunt of in een Prik&Tik-winkel in jouw buurt. Opgelet, we leveren momenteel enkel in België.

Al onze bestellingen worden verzonden vanuit ons centraal magazijn, ook de bestellingen die worden afgehaald in de dichtstbijzijnde Prik&Tik-winkel.

We doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. In drukkere periodes kan de levering van je pakket enkele dagen vertraging oplopen. We stellen echter alles in werking om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen:

  • Van maandag tot en met donderdagmiddag besteld? Binnen 48u verzonden.

  • Vrijdag, zaterdag of zondag besteld? Ten laatste dinsdag verzonden.

  • Opgelet, wij leveren niet op zaterdag, zon- & feestdagen.

Zodra de geplaatste bestelling bij ons verwerkt is, ontvang je per mail een verzendbevestiging met een 'track & trace' link. Zo weet je steeds wat de precieze status van je levering is. 

Een levering op een Belgisch adres kost € 5.99. Een levering op een Bpost afhaalpunt of in een Prik&Tik-winkel kost € 3.99. Let op: De bestellingen worden verzonden vanuit ons centraal magazijn. Je ontvangt een track&trace code waarmee je het pakketje kan volgen wanneer deze wordt afgeleverd op het door jouw gekozen adres.

Tip van Rik: Schrijf je in op onze nieuwsbrief en volg onze social media kanalen. Wij organiseren regelmatig gratis verzendkostacties.

Nee, we leveren momenteel helaas enkel uit naar Belgische postadressen.

Het kan zijn dat we je bestelling moeten onderverdelen in meerdere pakketten, het kan dus zijn dat een deel van de bestelling vertraagd is. Hou hiervoor dus zeker de track&trace in de gaten.

Neem contact met ons op en we zorgen zo spoedig mogelijk voor een oplossing.

Wat vervelend dat je pakketje beschadigd is geraakt.
Vermoedelijk is er bij het verzendproces iets misgegaan. Onze excuses daarvoor! Neem zo snel mogelijk contact met ons op. We zorgen uiteraard zo snel mogelijk voor een oplossing.

Wordt je bestelling door Transforce bezorgd? Dan zal de chauffeur eerst contact met jou opnemen. Met de chauffeur kan je afspreken of het pakket ergens mag worden achter gelaten of het wordt opnieuw ingepland voor de volgende dag.

Wordt het pakket met Bpost geleverd? Dan wordt er rekening gehouden met je leveringsvoorkeuren. Afhankelijk daarvan zal je pakket op een veilige plaats worden achtergelaten of het zal worden bezorgd in een Bpost afhaalpunt.

De status van je pakket kan je altijd terugvinden in je track&trace code die je per e-mail ontvangt.

Ja, dat kan. Je kan bij het afronden van je bestelling kiezen voor afhaling in een Prik&Tik-winkel of in een Bpost afhaalpunt. Let op: Niet al onze winkels hebben een afhaalpunt. Daarnaast worden al onze bestellingen verzonden vanuit ons centraal magazijn, dus ook de bestellingen die worden afgehaald in de dichtstbijzijnde Prik&Tik-winkel. Hiervoor geldt dus dezelfde levertermijn als voor de andere verzendmethoden.