De wereld van het bier kwam dit jaar samen in het historische hart van Gent voor de Brussels Beer Challenge, een van de meest prestigieuze biercompetities ter wereld. Van 5 tot 7 november bood de Abdij van Sint-Pieter, met zijn rijke historie en culturele waarde, een sfeervol decor voor deze internationale bierstrijd.
Nieuws
-
-
Tijdens de jaarlijkse RetailDetail Night is de Prik&Tik folder uitgeroepen tot winnaar van de Vakjuryprijs voor de beste papieren folder van het jaar. Deze erkenning, georganiseerd door BD Media, markeert een hoogtepunt in de competitie die zowel papieren als digitale reclamefolders viert.
-
Wij vierden op 20 september de 40ste verjaardag van Prik&Tik. Het werd een fantastische avond vol gezelligheid, culinaire verwennerijen en muziek!
Bedankt aan alle aanwezigen om er samen een onvergetelijk event van te maken!
-
2024 markeert een speciaal jaar voor ons want Prik&Tik blaast 40 kaarsjes uit! En dat kunnen we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Al vier decennia lang staan we klaar om onze klanten de beste service en de heerlijkste koude drankjes aan te bieden. Voor ons 40-jarig jubileum gaan we er een extra Op&Top jaar van maken!
-
Als je in België een drankenhandel binnenstapt, is de kans één op drie dat je bij een Prik&Tik terechtkomt. Als het van CEO Filip Sevens (59) afhangt, is dat binnenkort zelfs één op de twee. Lommelaar Sevens mag dan zowat de grootste drankverkoper van ons land zijn, toch drinkt hij al 46 jaar geen cola meer. Omwille van een weddenschap.
-
“Tout Bien bestaat bijna 2 jaar en we hebben ondertussen bewezen dat we meer zijn dan een hype”, opent Average Rob trots. “We zijn klaar voor de volgende stap.”
Het populaire biermerk van internetfenomeen Average Rob kondigt trots een significante transformatie aan. De bierblikken van Tout Bien Pils krijgen een frissere en meer professionele look. De smaak van hun ‘Average Belgian Pils’ werd ook verfijnd. Het gevolg is een rijkere en vollere biersmaak met een stabiele schuimkraag.
-
Al jarenlang is Prik&Tik een bekende naam als het gaat om sponsoring binnen de wereld van de Cyclocross. Prik&Tik is dan ook erg trots om dit jaar weer hoofdsponsor te zijn van de Telenet Superprestige, de Exact Cross en de Wereldbeker Gavere en Zonhoven. Het Cyclocross seizoen 2023-2024 belooft weer een knaller te worden!
Een typisch Vlaams spektakel
Cyclocross is diep geworteld in de Vlaamse traditie en nergens anders ter wereld trekt deze sport zoveel enthousiaste fans als in Vlaanderen. De sfeer rondom het parcours is ongeëvenaard, met een unieke mix van gezelligheid en topsport. Het is niet alleen een sport; het is een cultureel fenomeen. Het is een evenement waar hele families samenkomen om te genieten van de spanning en sensatie van het veldrijden.
De perfecte match
Wat maakt Prik&Tik en de Cyclocross de perfecte match? Het antwoord is simpel: passie. Net zoals cyclocrossfans gepassioneerd zijn over hun
-
Prik&Tik, een naam die bekend is bij velen als een drankenwinkel, biedt veel meer dan alleen een ruim assortiment aan particuliere klanten. De Prik&Tik ondernemers fungeren ook als betrouwbare leveranciers voor lokale horeca, evenementen en bedrijven.
Het aantal akkoorden met horecaondernemers verschilt per Prik&Tik-ondernemer en gaat van een tiental tot honderden overeenkomsten. Samen goed voor 60% van de omzet van alle Prik&Tik-leden of zo’n € 300 miljoen in totaal.
Waarom kiezen horeca-ondernemers voor Prik&Tik?
Een uitgebreid aanbod
In de horecasector zien we een groeiende behoefte aan diversiteit. Klanten verwachten tegenwoordig meer dan slechts een paar standaard drankjes op het terras. Ze willen kunnen kiezen uit een uitgebreide drankkaart. Bij Prik&Tik begrijpen we deze verschuiving en bieden we een breed scala aan dranken om aan deze vraag te voldoen. In de Prik&Tik-magazijnen is er voldoende keuze,
-
Een performante logistiek is vanaf de start in 1984 één van de belangrijkste bouwstenen geweest van het succesverhaal van Prik&Tik. Nadat het eigen distributiecentrum in Geel, dat vrij snel na de opening al zijn limieten kende, opteerde Prik&Tik in 2004 voor een partnership met Vario Food Group. De stap was enorm. Heel de organisatie verhuisde naar Lommel waar investeerder Richard Van Renterghem van Vario Food Group een gloednieuw magazijn ter beschikking had. De volgende cijfers geven je een goed idee van de impact van deze beslissing: de oppervlakte ging van 3.000 naar 15.000 m² en het aantal drankenreferenties steeg van 1.000 naar 5.000. De waarde van de stock groeide toen in één klap van 1 miljoen euro in Geel naar 5 miljoen euro in Lommel. Een quantum leap!
Vario Food Group anno 2023: 55.000 m² opslag, 7.250 referenties!
Ondertussen is dit distributiecentrum uitgegroeid tot 55.000 m² opslagruimte, wat noodzakelijk om de 115 aangesloten
-
Meten is weten. Daarom organiseerde Prik&Tik recent een uitgebreid onderzoek. Het doel? Meer inzicht krijgen in de ervaringen van leveranciers, leden en consumenten met Prik&Tik. Op de twee eerste zoomen we hier even in.
61 leveranciers en 67 Prik&Tik-winkels namen deel aan het onderzoek en bezorgden ons daarmee meer informatie over de tevredenheid en de perceptie van de samenwerking met Prik&Tik.
De resultaten waren erg positief en dat willen we graag met jullie delen.
“Keep up the good work – and keep it simple!”
De cijfers vertellen een mooi verhaal, 95% van de leveranciers is zeer tot uiterst tevreden. Als opvallende kwaliteiten noemen ze bijna allemaal de communicatie, die vlot, open en direct gebeurt. De respondenten vermelden dat we snel en makkelijk bereikbaar zijn, een no-nonsense aanpak hebben en graag tot actie overgaan. Moet er wel overlegd worden? Dan gaat dat soepel en wordt het vertrouwen van