Vraag en antwoord

Hoe plaats ik een bestelling via www.prikentik.be?

  • Maak je keuze uit ons ruim assortiment en voeg de producten toe aan je winkelmandje
  • Onze check-out pagina begeleidt je stap voor stap.
  • Eerst worden je adres en persoonlijke gegevens gevraagd, daarna kan je de gewenste verzendmethode selecteren. Hier kan je kiezen voor een leveringsadres naar keuze, een Prik & Tik winkel in de buurt of een postpunt van bpost.
  • Daarna bevestig je je leeftijd en de algemene voorwaarden en kies je hoe je wil betalen.
  • Voor de betaling word je even omgeleid naar de betaalomgeving. Wanneer deze voltooid is, word je opnieuw doorverwezen naar de Prik & Tik website. Je order is nu compleet en je ontvangt zo spoedig mogelijk een bevestiging van je bestelling per mail.
  • Na de betaling kan je ervoor kiezen om een Prik & Tik account aan te maken. Hierop vind je meer informatie over je bestelling(en) en kan je altijd de status van je bestelling raadplegen.

Hoe kan ik betalen?

Prik & Tik geeft je de keuze tussen negen betalingsmethodes. Kies gerust de methode die je het best uitkomt. Hou er wel rekening mee dat een overschrijving enkele dagen bancaire verwerkingstijd in beslag kan nemen.

  • Bancontact
  • Belfius Net Banking
  • ING Home'Bank
  • KBC / CBC Touch
  • Maestro
  • Mastercard
  • SEPA bank transfer
  • Sofort
  • Visa

Waar wordt mijn bestelling geleverd?

Prik&Tik werkt voor de verzendingen samen met bpost. Je kan kiezen voor een leveringsadres naar keuze, een Prik & Tik winkel in de buurt of een postpunt van bpost.

Opgelet, we leveren enkel in België.

Zijn de leveringen gratis?

Voor de leveringen rekenen we een kleine vergoeding aan. Een levering op een Belgisch adres kost € 5.99. Een levering op een bpost afhaalpunt of in een Prik & Tik winkel kost je € 3.99

Wanneer mag ik mijn levering verwachten?

We doen er alles aan om het drankenpakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen:

  • Van maandag tot en met donderdag besteld voor 13u00? De volgende dag geleverd.
  • Vrijdag voor 13u00 besteld? Maandag geleverd.
  • Vrijdag na 13u00, zaterdag of zondag besteld? Dinsdag geleverd.

Opgelet, bpost levert niet op zaterdag, zon- & feestdagen!

Na je bestelling ontvang je per mail een verzendbevestiging met een ‘track & trace’ link. Zo weet je steeds wat de precieze status van je levering is.

Oeps, ik plaatste een verkeerde bestelling! Wat nu?

Dat kan gebeuren, alle begrip. We lossen dit op. Wil je de bestelling aanpassen of herroepen, dan kan dat. Contacteer hiervoor zo snel mogelijk onze klantendienst: via 011/39 87 56 of ons contactformulier. Opgelet, telefonisch zijn we enkel op werkdagen tijdens de kantooruren bereikbaar (ma-vrij van 09u-17u). Hou er wel rekening mee dat zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, we helaas geen wijzigingen meer kunnen aanbrengen.

Er is iets mis met mijn bestelling. Kan ik het pakket retourneren?

Is er onverhoopt iets mis met je pakket, dan kan je binnen de 14 dagen je bestelling herroepen en ons het pakket terugbezorgen. Je geretourneerde bestelling wordt dan terugbetaald. Onze retourpolicy vind je hier terug.

Contacteer ons voor je retours via het contactformulier. Nadat we het retourverzoek hebben verwerkt, ontvang je van ons een retourlabel. Verpak de ontvangen goederen in de originele verzendverpakking, kleef het retourlabel erop en geef het af bij een kantoor van bpost. De kosten voor deze retourzending zijn voor eigen rekening.

Na ontvangst controleren we de ontvangen goederen en storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op de rekening waarmee de bestelling betaald werd.

Kan ik ergens mijn bestellingen raadplegen?

Via je persoonlijke account kan je steeds de reeds geplaatste bestellingen raadplegen. Dit account kan je bij je eerste bestelling gratis aanmaken.

Hoe kan ik www.prikentik.be contacteren?

  • Je kan onze klantendienst steeds contacteren via het contactformulier.
  • Tijdens de kantooruren kan je ons bellen op 011/39 87 56. Onze kantoren zijn open van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u.

Zijn de prijzen op de shop hetzelfde als in de winkels van Prik&Tik?

Nee. De Prik&Tik winkels zijn zelfstandige ondernemers die hun eigen prijszetting doen en de prijzen van de artikelen kunnen afwijken van de Prik&Tik winkelprijs.

Kan ik ook online Freedelity punten sparen met mijn identiteitskaart?

Neen, punten sparen, kan je voorlopig enkel in de Prik&Tik winkels, niet via de webshop.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden van al onze laatste acties.