Veelgestelde vragen
- Hoe plaats ik een bestelling via www.prikentik.be?
- Maak je keuze uit ons ruim assortiment en voeg de producten toe aan je winkelmandje
- Onze check-out pagina begeleidt je stap voor stap.
- Eerst worden je adres en persoonlijke gegevens gevraagd, daarna kan je de gewenste verzendmethode selecteren. Hier kan je kiezen voor een leveringsadres naar keuze, een Prik&Tik-winkel in de buurt of een bpost pick-up locatie.
- Daarna bevestig je je leeftijd en de algemene voorwaarden en kies je hoe je wil betalen.
- Voor de betaling word je even omgeleid naar de betaalomgeving. Wanneer deze voltooid is, word je opnieuw doorverwezen naar de Prik&Tik-website. Je order is nu compleet en je ontvangt zo spoedig mogelijk een bevestiging van je bestelling per mail. Heb je geen bevestiging ontvangen? Check dan ook zeker even je spam folder.
- Na de betaling kan je ervoor kiezen om een account aan te maken. Hierop vind je meer informatie over je bestelling(en) en kan je altijd de status van je bestelling raadplegen.
- Zijn de prijzen en het assortiment online hetzelfde als in de winkels?
Neen, vermits onze winkels worden uitgebaat door 100% zelfstandige handelaren, wordt de prijszetting en het assortiment in de winkel ook volledig autonoom bepaald. Hierdoor kunnen de prijzen en het assortiment op prikentik.be afwijken van de prijzen en het assortiment in de Prik&Tik-winkels.
- Kan ik ook leeggoed mee terug geven?
Nee, helaas is bpost niet voorzien om leeggoed mee terug te nemen. Dit kan je terugbrengen bij alle andere reguliere verzamelpunten.
Opgelet! Sommige flessen bevatten geen leeggoed en kunnen dus gerecycleerd worden. Raadpleeg hiervoor het etiket van het betreffende product.
- Kan ik ook per bak bestellen?
Bij Prik&Tik bestel je per stuk, de bakken worden dus helaas niet meegeleverd. Dit om het gewicht te beperken en breuk bij het transport te vermijden.
- Hoe kan ik betalen?
Prik&Tik geeft je de keuze tussen verschillende betalingsmethodes. Kies dus gerust de methode die jou het best past:
- Bancontact
- Maestro
- Mastercard
- Visa
- PayPal
- Waar wordt mijn bestelling geleverd?
Prik&Tik werkt voor de verzendingen samen met bpost. Je kan kiezen voor levering op een adres naar keuze, in een bpost afhaalpunt of in een Prik&Tik-winkel in de buurt. Opgelet, we leveren momenteel enkel in België.
Al onze bestellingen worden verzonden vanuit ons centraal magazijn, ook de bestellingen die worden afgehaald in de dichtstbijzijnde Prik&Tik-winkel.
- Zijn de leveringen gratis?
Voor de leveringen van je bestelling werken we samen met Bpost. Een levering op een Belgisch adres kost € 5.99. Een levering op een Bpost afhaalpunt of in een Prik&Tik-winkel kost je € 3.99. Let op: De bestellingen worden verzonden vanuit ons centraal magazijn. Je ontvangt een track&trace code waarop je het pakketje kan volgen wanneer deze wordt afgeleverd op het door jouw gekozen adres.
- Wanneer mag ik mijn levering verwachten?
We doen er alles aan om het drankenpakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. In drukkere periodes kan de levering van je pakket enkele dagen vertraging oplopen. We stellen, samen met bpost, echter alles in werking om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.
- Van maandag tot en met vrijdagmiddag besteld? Binnen 48u verzonden.
- Vrijdag na 15u, zaterdag of zondag besteld? Maandag verzonden.
- Opgelet, bpost levert niet op zaterdag, zon- & feestdagen!
Voor de levering van je pakketje doen wij een beroep op de diensten van bpost. Zodra de geplaatste bestelling bij ons verwerkt is, ontvang je per mail een verzendbevestiging met een 'track & trace' link. Zo weet je steeds wat de precieze status van je levering is.
Door de toenemende drukte en de maatregelen genomen m.b.t. de verspreiding van het COVID-19 virus, is het mogelijk dat uw bestelling vertraging oploopt. Wij dragen de veiligheid van onze werknemers hoog in het vaandel en doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Hopende op uw begrip.
- Oeps, ik plaatste een verkeerde bestelling! Wat nu?
Dat kan gebeuren, alle begrip. We lossen dit graag voor je op. Wil je de bestelling aanpassen of herroepen, dan kan dat. Contacteer hiervoor zo snel mogelijk onze klantendienst via 011/39 87 56 of ons contactformulier.
Opgelet, telefonisch zijn we enkel op werkdagen tijdens de kantooruren bereikbaar (ma-vrij van 09u-17u). Hou er wel rekening mee dat zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, we helaas geen wijzigingen meer kunnen aanbrengen.
- Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen
Grote bestelling worden vaak onderverdeeld in meerdere pakketten, dus het kan zijn dat een deel van de bestelling vertraagd is. Hou hiervoor dus zeker je verschillende track&trace-codes in het oog.
- Er is iets mis met mijn bestelling. Kan ik het pakket retourneren?
Is er onverhoopt iets mis met je pakket, dan kan je binnen de 14 dagen je bestelling herroepen en ons het pakket terugbezorgen. Je geretourneerde bestelling wordt dan terugbetaald. Onze retourpolicy vind je hier terug.
Contacteer ons voor je retours via het contactformulier. Nadat we het retourverzoek hebben verwerkt, ontvang je van ons een retourlabel. Verpak de ontvangen goederen in de originele verzendverpakking, kleef het retourlabel erop en geef het af bij een kantoor van bpost. De kosten voor deze retourzending zijn voor eigen rekening. Na ontvangst controleren we de ontvangen goederen en storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op de rekening waarmee de bestelling betaald werd.
- Kan ik ergens mijn bestelling raadplegen?
Via je persoonlijke account kan je steeds de reeds geplaatste bestellingen raadplegen. Dit account kan je bij je eerste bestelling gratis aanmaken.
- Hoe kan ik Prik & Tik contacteren?
- Je kan onze klantendienst steeds contacteren via het contactformulier.
- Tijdens de kantooruren kan je ons bellen op 011/39 87 56. Onze kantoren zijn open van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u.
- Kan ik ook online Freedelity punten sparen met mijn identiteitskaart?
Neen, punten sparen, kan je voorlopig enkel in de Prik&Tik-winkels, niet via de webshop. Je huidig puntentotaal controleren kan ten allen tijde via de website van Freedelity.