Nieuws

  1. Prik&Tik zet mee z’n schouders onder lancering van Average Rob’s nieuwe Tout Bien Rouge

    Prik&Tik zet mee z’n schouders onder lancering van Average Rob’s nieuwe Tout Bien Rouge

    “Tout Bien bestaat bijna 2 jaar en we hebben ondertussen bewezen dat we meer zijn dan een hype”, opent Average Rob trots. “We zijn klaar voor de volgende stap.”

    Het populaire biermerk van internetfenomeen Average Rob kondigt trots een significante transformatie aan. De bierblikken van Tout Bien Pils krijgen een frissere en meer professionele look. De smaak van hun ‘Average Belgian Pils’ werd ook verfijnd. Het gevolg is een rijkere en vollere biersmaak met een stabiele schuimkraag.

    Lees meer »
  2. 28-09-2023 - Prik&Tik schittert opnieuw als hoofdsponsor van de Cyclocross 2023-2024

    Al jarenlang is Prik&Tik een bekende naam als het gaat om sponsoring binnen de wereld van de Cyclocross. Prik&Tik is dan ook erg trots om dit jaar weer hoofdsponsor te zijn van de Telenet Superprestige, de Exact Cross en de Wereldbeker Gavere en Zonhoven. Het Cyclocross seizoen 2023-2024 belooft weer een knaller te worden!

    Een typisch Vlaams spektakel

    Cyclocross is diep geworteld in de Vlaamse traditie en nergens anders ter wereld trekt deze sport zoveel enthousiaste fans als in Vlaanderen. De sfeer rondom het parcours is ongeëvenaard, met een unieke mix van gezelligheid en topsport. Het is niet alleen een sport; het is een cultureel fenomeen. Het is een evenement waar hele families samenkomen om te genieten van de spanning en sensatie van het veldrijden.

    De perfecte match

    Wat maakt Prik&Tik en de Cyclocross de perfecte match? Het antwoord is simpel: passie. Net zoals cyclocrossfans gepassioneerd zijn over hun

    Lees meer »
  3. 27-07-2023 - Prik&Tik: toegewijde leverancier voor horeca, events en bedrijven

    Prik&Tik, een naam die bekend is bij velen als een drankenwinkel, biedt veel meer dan alleen een ruim assortiment aan particuliere klanten. De Prik&Tik ondernemers fungeren ook als betrouwbare leveranciers voor lokale horeca, evenementen en bedrijven.

    Het aantal akkoorden met horecaondernemers verschilt per Prik&Tik-ondernemer en gaat van een tiental tot honderden overeenkomsten. Samen goed voor 60% van de omzet van alle Prik&Tik-leden of zo’n € 300 miljoen in totaal.

    Waarom kiezen horeca-ondernemers voor Prik&Tik?

    Een uitgebreid aanbod

    In de horecasector zien we een groeiende behoefte aan diversiteit. Klanten verwachten tegenwoordig meer dan slechts een paar standaard drankjes op het terras. Ze willen kunnen kiezen uit een uitgebreide drankkaart. Bij Prik&Tik begrijpen we deze verschuiving en bieden we een breed scala aan dranken om aan deze vraag te voldoen. In de Prik&Tik-magazijnen is er voldoende keuze,

    Lees meer »
  4. 21-06-2023 - De logistieke power van de 3 supply chain partners van Prik&Tik

    Een performante logistiek is vanaf de start in 1984 één van de belangrijkste bouwstenen geweest van het succesverhaal van Prik&Tik. Nadat het eigen distributiecentrum in Geel, dat vrij snel na de opening al zijn limieten kende, opteerde Prik&Tik in 2004 voor een partnership met Vario Food Group. De stap was enorm. Heel de organisatie verhuisde naar Lommel waar investeerder Richard  Van Renterghem van Vario Food Group een gloednieuw magazijn ter beschikking had. De volgende cijfers geven je een goed idee van de impact van deze beslissing: de oppervlakte ging van 3.000 naar 15.000 m² en het aantal drankenreferenties steeg van 1.000 naar 5.000. De waarde van de stock groeide toen in één klap van 1 miljoen euro in Geel naar 5 miljoen euro in Lommel. Een quantum leap!

    Vario Food Group anno 2023: 55.000 m² opslag, 7.250 referenties!

    Ondertussen is dit distributiecentrum uitgegroeid tot 55.000 m² opslagruimte, wat noodzakelijk om de 115 aangesloten

    Lees meer »
  5. 31-05-2023 - Perceptieonderzoek: Prik&Tik in kaart gebracht

    Meten is weten. Daarom organiseerde Prik&Tik recent een uitgebreid onderzoek. Het doel? Meer inzicht krijgen in de ervaringen van leveranciers, leden en consumenten met Prik&Tik. Op de twee eerste zoomen we hier even in.

    61 leveranciers en 67 Prik&Tik-winkels namen deel aan het onderzoek en bezorgden ons daarmee meer informatie over de tevredenheid en de perceptie van de samenwerking met Prik&Tik.

    De resultaten waren erg positief en dat willen we graag met jullie delen.

     

    “Keep up the good work – and keep it simple!”

    De cijfers vertellen een mooi verhaal, 95% van de leveranciers is zeer tot uiterst tevreden. Als opvallende kwaliteiten noemen ze bijna allemaal de communicatie, die vlot, open en direct gebeurt. De respondenten vermelden dat we snel en makkelijk bereikbaar zijn, een no-nonsense aanpak hebben en graag tot actie overgaan. Moet er wel overlegd worden? Dan gaat dat soepel en wordt het vertrouwen van

    Lees meer »
  6. 29-03-2023 - Prik&Tik in de prijzen op de Beer Awards

    7 februari was het zover. De uitreiking van de Beer Awards #BADF22 vanuit Brewmine-TAP in Hasselt. En daar gooiden heel wat leden van de Prik&Tik-groepering hoge ogen. Dat vraagt om een kleine terugblik!

    Een Op&Top selectie

    Van de 10 toppers in de categorie 'Bierhandel' kwamen er maar liefst 5 – u leest het goed, de helft – uit de Prik&Tik-familie. Dat zijn Marlou Dranken, Dranken Geers, Drinks Van Craenenbroeck, Drankencentrale Rotsaert en Bierhandel Willems. Stuk voor stuk vaste waardes waar klanten telkens met lekkere drankjes, advies én een glimlach weer buiten stappen. Dubbel en dik verdiend, dus. We vroegen hen om een korte reactie.

    Marlou Dranken

    De eerste die in de prijzen viel was Marlou Dranken in Zonhoven. Deze drankencentrale bestaat al meer dan 60 jaar. Ze blinken niet alleen uit in klantvriendelijkheid maar ook in de breedte

    Lees meer »
  7. 30-12-2022 - Prik&Tik award voor de Oude Gueuze Tilquin à l’Ancienne

    De Brussels Beer Challenge is één van de allerbelangrijkste bierwedstrijden ter wereld en was dit jaar aan zijn elfde editie toe. Als Belgische bierspecialist nummer één verleent Prik&Tik zijn medewerking aan dit unieke jaarlijkse evenement. De jury, samengesteld uit 80 professionele biersommeliers uit 28 landen, stond dit jaar voor de aartsmoeilijke taak om 1800 stalen uit 41 landen ingedeeld in 80 categorieën te beoordelen. Na drie degustatiedagen worden de beste bieren in elke categorie beloond met een gouden, zilveren of bronzen medaille.

    De Prik&Tik award voor het beste Belgische bier ging naar de Oude Gueuze Tilquin à l’Ancienne. Deze enige Waalse geuze uit de Zennevallei is een schitterende vertegenwoordiger van deze unieke Belgische bierstijl. Deze geuze is een bier met spontane gisting die een mengeling is van 1, 2 en 3 jaar oude lambiek. De smaak is zurig en droog, maar heeft een zekere rondheid dat deze Oude Geuze bijzonder toegankelijk maakt.

    Lees meer »
  8. 24-11-2022 - Prik&Tik op plaats 61 in de VKW Top 500

    In die nieuwste VKW Top 500, die inzage geeft in de belangrijkste kerncijfers voor 2021 van de 500 grootste Limburgse bedrijven mbt omzet, staat cvba Prik&Tik op plaats 61, met een omzetcijfer van €135,1 miljoen. Dat betekent een stijging van 6 plaatsen in vergelijking met eerste coronajaar 2020. Als we even naar de Lommelse bedrijven kijken, parkeert de cvba Prik&Tik zich op de derde plaats na ZF Wind Power Antwerpen nv (37) en Renewi (52).

    2021 bleek een Op&Top jaar voor de 500 grootste bedrijven in de provincie Limburg. De omzet is sterk gestegen met 14,5 procent en ook de exportcijfers zijn gestegen met 24,2 procent.  2021, het tweede coronajaar, wordt gezien als een goed jaar waarin de Limburgse ondernemers veerkracht hebben getoond en dus een extra en hoognodige buffer hebben opgebouwd voor de huidige energiecrisis.

    Door een sterk groei-jaar 2022, waar men zal uitkomen op meer dan €160 miljoen omzet, maakt cvba Prik&Tik zich sterk richting de 55ste

    Lees meer »
  9. 05-09-2022 - Prik&Tik blijft ook het cyclocross seizoen 2022-2023 hoofdsponsor van de Exact Cross

    De Ethias Cross van vorig jaar wordt nu de Exact Cross genoemd, een Nederlands bedrijf dat met haar software KMO’s en accountants ondersteunt bij het digitaliseren en automatiseren van bedrijfsprocessen.

    Vanaf 18 september zijn we te zien op de grootste commerciële televisiezender VTM en via Eurosport

    Prik&Tik gaat dus verder in de samenwerking met Golazo, een sport-en evenementenbureau.

    De kalender Exact Cross 2022-2023

    • Zondag 18 september: Exact Cross Kruibeke
    • Zondag 25 september: Exact Cross Beringen
    • Zaterdag 1 oktober: Exact Cross Meulebeke
    • Zaterdag 10 december: Exact Cross Essen
    • Vrijdag 23 december: Exact Cross Mol
    • Vrijdag 30 december: Exact Cross Loenhout
    • Zaterdag 21 januari: Exact Cross Zonnebeke
    • Zaterdag 18 februari:
    Lees meer »
  10. 20-06-2022 - Prik&Tik lanceert Op&Top-campagne

    Bij Prik&Tik zijn we trots op alles waar we voor staan: een netwerk van bijna 100 winkels, een online shop en natuurlijk ons onwaarschijnlijk sterk productassortiment van bieren, wijnen, spirits en frisdranken. En vergeet zeker onze sterke promoties en unieke acties niet.

    Om dit in de markt te zetten, hebben we recent onze nieuwe campagne: ‘Op&Top Prik&Tik!’ gelanceerd. Hierbij willen we tonen dat je ieder mooi moment met onze drankjes kunt transformeren in een regelrecht ‘Op&Top Moment’!

    Dit vertaalden we in een optichannel mediaplan met een radiocampagne, een spot op VTM GO …  misschien heb je ons zelfs op je tv gezien. En bereid je voor op nog meer, want je zult ‘Op&Top’ ook in de folders, mailings en op social media kunnen vinden.

    Je kan de tv-spot bekijken op ons YouTube-kanaal Prik en Tik België.

    Lees meer »